Første Måløvspiller udtaget til ATK+ i Brøndby

image Bertram Hassing udtaget til ATK+ i Brøndby
25. august 2021 kl. 22:09
Måløv Boldklub startede i 2020 samarbejdet med Brøndby Masterclass. Nu kan vi med stolthed præsentere Bertram Hassing fra U10 som første Måløvspiller udtaget til ATK+ i Brøndby.
Bertram er udtaget som målmand på ATK+ holdet. Dette betyder, at Bertram skiftevis den ene uge får målmandstræning og den næste uge holdtræning i Brøndby.
Aftalen mellem Brøndby Masterclass og Bertram løber i første omgang 1 år, med mulighed for forlængelse i både 1 og 2 år.
ATK+center Brøndby er et træningstilbud til de mest talentfulde U10 – U12 spillere i nærområdet. Dette i tæt samarbejde med DBU. ATK+center Brøndby træningen udspringer af et 4-årigt DBU-projekt, hvor spillere med særlige forudsætninger tilbydes et ekstra ugentligt træningspas ud over deres eget i egen klub. Spillerne udtages i samarbejde mellem DBU, spillerens klub og Brøndby Masterclass.
Formålet med at træne på ATK+center Brøndby er, at klubberne i højere grad kan fastholde spilleren i sit lokalemiljø samtidig med, at de fra klubbens side kan tilbyde noget ekstra, som kan komme såvel spilleren, holdet og klubben til gavn frem for at spilleren, i nogle tilfælde for tidligt, søger væk og skifter til en anden klub i en tidlig alder.
Spilleren der kommer til træningen på ATK+center Brøndby skal kunne begå sig på det niveau træningen kræver og forudsætter.
I årgangene U10-U12 er niveauet på den række spilleren til daglig begår sig i ikke afgørende og ensbetydende med niveauet og potentialet på spilleren. Derfor vægter vi træningsparathed, indstilling og basisfærdigheder i spillet højt.
Vi håber og tror på at flere Måløvspillere vil få chancen på ATK+ i Brøndby.
Tillykke til Bertram
Forza Måløv