Måløv kan igen været stolt over en ny flot udtagelse

image Elo og Bastian U14 Liga
27. august 2021 kl. 12:58

Vi kan nu igen i Måløv Boldklub være stolte over endnu en flot udtagelse.

Denne gang er det Elo Sandersen og Bastian Sandersen der er udtaget til DBU U14 talentcenter. Elo og Bastian spiller til dagligt på U14 ligaholdet, hvor de igennem en del sæsoner har vist sig at være afgørende. Klubbens U14 liga hold har nu igennem 2,5 år ikke tabt, hvilket skyldes holdets enormt høje niveau.

DBU’s U13 & U14 Talentcenter er et tilbud for spillere, som i deres årgang vurderes til at være potentielle til DBU’s U15 Talentcentre. Både U13 og U14 talentcentrene er med til, at give et bedre og tidligt overblik over den samlede talentmasse i Danmark.

I hele U13 året deltager spillere fra DBU’s licensklubber, samt spillere fra klubber udenfor licenssystemet. På U14 centret fungerer det pa samme måde – dog indtræder spillere fra top 13 talentudviklings miljøer jf. licenssystemets stjerne vurdering efter det første halve år (januar).

Der findes i alt seks regionale U13 og U14 Talentcentre. Talentcentrene er geografisk placeret således:

✓ Talentcenter Jylland NORD (Støvring)

✓ Talentcenter Jylland MIDT (Silkeborg)

✓ Talentcenter Jylland SYD (Rødding)

✓ Talentcenter Fyn (Tommerup)

✓ Talentcenter Sjælland (Sorø)

✓ Talentcenter København (Ballerup)

Der er årligt fastlagt i alt otte en-dagssamlinger (fire halvårligt) for hvert U13 og U14 Talentcenter. Spillerne er udtaget af DBU ́s talenttrænere og scouts i samarbejde med spillerens klub. På hver samling vil der typisk være to aktiviteter. En om formiddagen og en om eftermiddagen. Spillerne bliver løbende vurderet pa deres præstationer og deres potentiale af DBU’s Talenttrænere i tæt samarbejde med klubben. Imellem DBU samlinger bliver spillerne jævnligt besigtiget af DBU’s Talenttrænere og DBU scouts i klubkampe. Derfor er man ikke sikret udtagelse til alle samlinger. Tilbagemeldinger foregår igennem ens klubtræner. Når man har deltaget på to hinanden følgende samlinger vil man modtage en mundtlig tilbagemelding fra ens klubtræner, som er i dialog med DBU Talenttræneren.

Stort tillykke til Elo og Bastian