Nyt U13 pigesamarbejde

28. maj 2020 kl. 09:03
Måløv Hareskov Pigefodbold

Kort før starten på forårssæsonen hentede Brøndby et par af vores meget dygtige u13 piger Truppen var allerede meget smal, så vi var tvunget til at trække holdet fra Liga 1, hvis ikke vi straks fandt nye dygtige spillere. I Hareskov IF løb der til gengæld 30 U12/13 piger rundt, hvor de bedste havde brug for flere udfordringer og holdet kunne bruge ekstra trænerkræfter. Lynhurtigt fik holdene talt sammen og heldigvis var kemien god mellem trænerne. Efter et par hurtige træningskampe med blandede hold kunne vi se, at pigerne også svingede sammen, så da klubberne og DBU bakkede op om ideen, dannede vi Måløv Hareskov Pigefodbold - et holdsamarbejde kun gældende for u13. Desværre blev forårssæsonen aflyst pga. covid-19, men vi fortsætter ufortrødent samarbejdet. Det har feks betydet, at vi har gennemført online-træning via snapchat to gange ugentligt og efter sommerferien skal holdet prøve kræfter med 11-mands. Pigefodbolden er i fremgang, og med samarbejdet ønsker vi at skabe et bæredygtigt miljø for de mange dygtige pigespillere – også når de når teenagealderen. DBU anbefaler, at der tænkes i samarbejder på tværs af klubber og vi håber Måløv Hareskov Pigefodbold kan være med til at give udfordringer til alle piger, der gerne vil spille fodbold på højeste niveau, på et hold, hvor der både er fokus på talentudvikling og det gode fodboldfællesskab. Ambitionen er, at skabe gode fodboldspillere for livet.

Vi glæder os til at følge pigerme - stort velkommen !