Dødsfald

10. oktober 2021 kl. 23:15
Æresmedlem og tidligere formand, Bent Larsen, er stille sovet ind efter længere tids sygdom

Der er med stor sorg, at vi har modtaget meddelelsen om at vores tidligere formand og æresmedlem, Bent Larsen, er sovet stille ind efterlængere tids sygdom.

Bent Larsen har i den grad sat solide fodaftryk i Måløv Boldklub.

Bent startede i Måløv Boldklub i 1974 som træner, og derefter er listen lang.
Bent har været træner for flere hold, været ungdomsformand, Club12 medlem, næstformand i Ballerup Fodbold-Alliance, formand i Måløv Boldklub og æresmedlem i Måløv Boldklub.

I 1982 stiftede Bent Larsen den senere så legendariske ”Måløv Sponsor Cup”. Turneringen blev afviklet under navnet ”SDS Cup”, og var oprindeligt ment som et uofficielt kommunemesterskab mellem Ballerup IF, Skovlunde IF, LSF og Måløv.
Antallet af hold og turnerings længde blev siden udvidet.

I 1986 blev Bent Larsen æresmedlem af Måløv Boldklub.

I 1991 blev Bent Larsen kåret til Årets Idrætsleder i Ballerup Kommune.

Bent Larsen har været formand for Måløv Boldklub i to omgange.
Den første periode var fra 1983-1991. I perioden 2004-2006 var Bent Larsen igen formand da klubben havde brug for et solidt anker, efter flere tumultagtige år. Som den ægte klubmand Bent var, sagde han selvfølgelig ja til opgaven.

Bent har ikke været i stand til at komme i klubben de seneste år, da helbredet har skrantet. I hele perioden har Bent troligt fulgt klubbens gøren og laden på afstand via hjemmesiden og Facebook.

Måløv Boldklub har mistet en stor personlighed, og fodbolden har mistet en stor frivillig leder.

Vores tanker går til Bents kone Birgit, og hele familien.

Bent Larsen bliver bisat fra Måløv Kirke torsdag den 21.10.2021 kl.11.00

Ære være Bents minde.