Endnu en måløvspiller udtaget til DBU talentcenter

Martin Hassing
16. november 2021 kl. 08:48

DBU har endnu engang udtaget spillerne til U14 talentcenter. Denne gang er Måløv igen meget flot repræsenteret. Der er blevet genvalg til Tobias Dahl og Elo Sandersen. Men ny på listen er også Marco Thomasen. Det er Marcos første udtagelse til DBUs talentcenter, men forhåbentlig ikke den sidste. Marco har ligesom sine holdkammerater arbejdet benhårdt og koncentreret igennem flere år. Dette har i år ført til mesterskabet i U14 Liga2 og foreløbig en kvartfinaleplads i pokalturnerigen. Marco er en dygtig spiller med et utroligt stort overblik og en god teknink. Han er meget værdsat i truppen og arbejder altid hårdt for holdet og sætter altid holdet først. Udtagelsen til DBU talentcenter er meget fortjent. Udtagelsen af Marco får antallet op på 4 forskellige måløvspillere på det seneste halve år. Det er et kæmpe klap på skulderen og et bevis for at hårdt arbejde og dedikation fører noget helt specielt med sig.

DBU’s U13 & U14 Talentcenter er et tilbud for spillere, som i deres årgang vurderes til at være potentielle til DBU’s U15 Talentcentre. Både U13 og U14 talentcentrene er med til, at give et bedre og tidligt overblik over den samlede talentmasse i Danmark.

I hele U13 året deltager spillere fra DBU’s licensklubber, samt spillere fra klubber udenfor licenssystemet. På U14 centret fungerer det pa samme måde – dog indtræder spillere fra top 13 talentudviklings miljøer jf. licenssystemets stjerne vurdering efter det første halve år (januar).

Der findes i alt seks regionale U13 og U14 Talentcentre. Talentcentrene er geografisk placeret således:

✓ Talentcenter Jylland NORD (Støvring)

✓ Talentcenter Jylland MIDT (Silkeborg)

✓ Talentcenter Jylland SYD (Rødding)

✓ Talentcenter Fyn (Tommerup)

✓ Talentcenter Sjælland (Sorø)

✓ Talentcenter København (Ballerup)

Der er årligt fastlagt i alt otte en-dagssamlinger (fire halvårligt) for hvert U13 og U14 Talentcenter. Spillerne er udtaget af DBU ́s talenttrænere og scouts i samarbejde med spillerens klub. På hversamling vil der typisk være to aktiviteter. En om formiddagen og en om eftermiddagen. Spillerne bliver løbende vurderet på deres præstationer og deres potentiale af DBU’s Talenttrænere i tæt samarbejde med klubben. Imellem DBU samlinger bliver spillerne jævnligt besigtiget af DBU’s Talenttrænere og DBU scouts i klubkampe. Derfor er man ikke sikret udtagelse til alle samlinger. Tilbagemeldinger foregår igennem ens klubtræner. Når man har deltaget på to hinanden følgende samlinger vil man modtage en mundtlig tilbagemelding fra ens klubtræner, som er i dialog med DBU Talenttræneren.

Stort tillykke til Elo, Tobias og Marco