Mindeord om Sten Wessel

image Sten Wessel da han modtog "Faxe Kondi legatet" på DBU Sjællands delegeretmøde i 2015
12. april 2022 kl. 21:14
Sten Wessel har sagt tak for kampen for sidste gang

Det er med stor sorg, at vi har modtaget meddelelsen om at Sten Wessel pludselig er gået bort, i en alder af 73 år.

Sten har i dén grad tjent Måløv Boldklub, og været en fantastisk ambassadør for klubben!

Sten har været frivillig i Måløv Boldklub siden 1985 – det i sig selv er noget af en bedrift!
Sten startede i klubben, da sønnerne begyndte at spille fodbold i midt-firserne. Der hvor Sten skiller sig ud, og gør sig unik er, at han fortsatte det frivillige arbejde selvom sønnerne stoppede i klubben!

Sten var aldrig været bange for at række hånden i vejret når der skulle uddeles opgaver, og ansvarsområderne har været mange gennem årene; Træner, ungdomsformand, bestyrelsesmedlem, buschauffør, baneopkridter for bare at nævne nogle af de opgaver som Sten har taget på sin kappe.
Sten har de sidste mange år været banefordeler og styret klubbens holdtilmelding.

En ildsjæl som Sten fik vi naturligvis ikke lov til at beholde selv. DBU Sjælland har også haft glæde af Stens ekspertise, da han både har været formand for ”Pige-gruppen” og medlem af "Børneudvalget". Ingen tvivl om at børne-/ungdomsfodbold, og især pigefodbold, stod Stens hjerte nær.

Sten var en ildsjæl og han har udført et utrætteligt frivilligt arbejde.
For Sten var det ikke et spørgsmål om hvad han kunne få, men snarere hvad han kunne give.

Sten blev i 2002 udnævnt til Æresmedlem af Måløv Boldklub.

I 2015 modtog Sten ”Faxe Kondi Legatet” på DBU Sjællands delegeretmøde for sin store indsats for Sjællandsk fodbold.

En rigtig klubmand har sagt tak for kampen for sidste gang, og det er noget at et tomrum Sten efterlader sig i Måløv Boldklub

Vores tanker går til Stens sønner Michael og Christoffer og hele familien.

Æret være Stens minde.
Formand, Måløv Boldklub