Samarbejde med Brøndby masterclass

06. oktober 2021 kl. 17:11
Måløv Boldklub og Brøndby masterclass indgik i 2020 et samarbejde hvor formålet er at højne det sportslige niveau hos begge samarbejdsklubber.
Skrevet Af Harald Brinkmann Thorsen, praktikant
Hvad tilbyder Brøndby masterclass?
Brøndby masterclass har Talentcenter-træning for U9-U11 spillere og Talenttræning for U13-U14. Her vil der blive trænet med den enkelte spiller og blive set på hvad spilleren mangler og hvilke kompetencer spilleren har, alt dette så spilleren kan udvikle sig bedst muligt.
Hvad håber Måløv Boldklub på?
Måløv Boldklub har udviklet sig meget både på de sportslige plan, men også medlemsmæssigt og blev i 2019 kåret til årets fodboldklub på Sjælland. Derfor håber Måløv Boldklub på at samarbejdet med Brøndby masterclass kan give dem det der skal til at så klubben kan komme skridtet videre og udvikle sig mere sportsligt.
ATK+
Brøndby masterclass har i samarbejde med DBU lavet et ATK+ center i Brøndby. ATK+ er med til at optimere træningsmiljøet for U10-U12 fra samarbejdsklubber såsom Måløv Boldklub og mange andre klubber. De spillere der blive tilbudt ATK+ bliver tilbudt som minimum et 12 måneders forløb hvor de ikke kan fravælges af Brøndby masterclass. I Måløv Boldklub er den første spiller blev udtaget til ATK+ og det er Bertram Hassing der spiller på U10. Bertram er udtaget som målmand hvilket gør han den ene uge får målmandstræning og den anden uge får holdtræning. Aftalen mellem Bertram og Brøndby masterclass er på 12 måneder, med mulighed for 1 og 2 års forlængelse.