Samarbejde med Ganløse

08. oktober 2021 kl. 18:24
Måløv Boldklubs 2012 drenge har et samarbejde med Ganløse hvor de både spiller kampe sammen, men også træner sammen til hverdag. Jeg har spillet nogle spørgsmål til cheftræner for 2012 drenge holdet omkring deres samarbejde med Ganløse.
Skrevet af Harald Brinkmann Thorsen, praktikant
Hvorfor har man samarbejde med et andet hold?
Jan Brøgger cheftræner for 2012 drengene siger følgende: “Vi kunne se at vores årgang var blevet for lille og hvis vi ville give spillerne en god mulighed på deres niveau blev vi nødt til at slå os sammen med en anden klub”. Jan Brøgger siger også: “Hvis en årgang er for lille bør man prøve at finde en klub der har samme problem og slå sig sammen som et hold, både for holdet, klubben og den enkelte spillers skyld”. “Vi valgte Ganløse da vi følte de matchede os bedst på alle områder og kan derfor nemt samarbejde med dem”.
Træning og kamp
Trænerne på Måløv 2012 drenge prøver at lave så meget ens med Ganløse som muligt, så spillerne føler sig som et hold selvom de ikke altid træner sammen. Når de er til kampe ser trænerne en trup og sætter et hold efter det. Måløv og Ganløse har en ugentligt fælles træning enten i Måløv eller Ganløse, hvor spillerne kan træne sammen og få et godt sammenhold.
Sammenholdet på holdet er svært da mange af spillerne ikke er sammen i fritiden eller skolen, men kun til træning. Jan Brøgger siger: “Sammenholdet er for nyt til at vi kan sige vi har et stærkt sammenhold, men jeg vil sige det er på vej”.