Indsigelse mod halfordeling

27. marts 2019 kl. 08:19

Kære alle

Halfordelingen for 2019/20 er netop overstået og her har Måløv Boldklub (MB) foretaget indsigelse mod fordelingen hvor Jonstrup Badminton Club (JBC), Jonstrup Basketball klub (JBBK), Måløv Badminton Club (MBC) og Måløv Idrætsforening (MIF) har foretaget indsigelse ligeledes.

MB er dybt rystet over resultatet af fordelingen og vil her opliste vores synspunkter.

Indsigelser

Indsigelsen fra de fire foreninger er primært drevet af MIF og MBC der historisk også står sammen i de fleste beslutninger og de har gentagne gange primært fra MBC har givet udtryk for at MB bør være udendørs og ikke indendørs.
Vi kan ligeledes sige at klimaet i forhandlingerne gennem længere tid har været dårligt hvorfor det er svært at finde gode beslutninger der tilfredsstiller alle parter.

Halfordelingsudvalget har truffet deres afgørelse hvilket 100% støtter op om de fire foreningers indsigelse. Dog med den krølle på halen at MB har fået tid på Højagerskolen fredag og lørdag.

I haludvalget er Uffe Mortensen fra MIF en af de tre medlemmer.

Uffe Mortensen er dybt involveret i forhandlingerne mellem foreningerne og har med stor sikkerhed også været involveret i den indsigelse som de fire foreninger har udarbejdet.

For MB er det en helt grotesk behandling at de foreninger der har indgivet en indsigelse også er dem der afsiger ”dom” og endnu være er det at resultatet så entydigt er faldet ud til deres fordel.

MB ønsker derfor at behandlingen går om og der vælges nogle uafhængige parter der lytter til begge sider og ikke så ensidigt som det har været tilfældet.

MB ønsker på ingen måde at sende børn under 11 år ud af byen hvilket de andre klubber ej heller gør.

De 4 foreningers indsigelse

Her er der meget vi er enig i og en del vi er uenige i

”MB ønsker træningstid mandag – fredag kl 16-20 og lørdag kl 8-12 (24 timer pr uge) alt i Måløv ny hal”
Det er korrekt at vi ønsker træningstid i ovenstående tidsrum hvilket skyldes at vi kun har børn under 11 år. At vi kun ønsker i Måløv Ny hal er enten en forglemmelse fra MBC og MIF eller direkte løgn. Vi har flere gange informeret om at vi ønsker at være i begge Måløv haller og skal vi vælge så vil vi helst være i Måløv Gammel hal.

Der noteres også direkte at MB har protesteret med den halfordeling som JBC, JBBK, MBC og MIF blev enige om.
Det er helt korrekt at vi har protesteret og det er helt korrekt at de fire foreninger har foretaget en fordeling uden involvering fra MB og som derfor naturligvis er ensidig og favoriserer de fire foreninger. Det kan vi ikke acceptere.

Det noteres også ”flere af de øvrige foreninger er så pressede at de må flytte børnehold til andre haller i kommunen”
Det stiller MB sig tvivlende over for er korrekt og måske har JBBK et enkelt ungdomshold (ikke børnehold) de sender til andre haller i kommunen.

Det er noteret at MBC sender børnehold til andre haller i kommunen. Med 91 medlemmer og 24 timer stiler vi os meget undrende over for denne prioritering og her må der være noget helt galt. Specielt når man kan læse at Miniton (badminton fra 0-2 klasse) har en time til rådighed om lørdagen.
Det må betyde at der er rigtig mange voksne badminton spillere i hallerne inden kl 20.00 og MB skal så sende vores børn ud af byen.

Indsigelsen henviser til tabel 3 som vi er enige i.

Den viser i hovedtræk følgende

1)      /MBC har 91 medlemmer under 16 år og har fået tildelt 24 timer inden kl 21

2)      MB har 246 medlemmer under 11 år og har fået tildelt 21,67 timer inden kl 21

3)      Samtidig er der 17 timer i tidsrummet 20-23 der ikke benyttes

Selv med højde for fordelingsnøgler skriger ovenstående til himlen

I forhold til fordelingen 2018/2019 er MB gået frem med 2 timer. Vi har afleveret en time fra 20-21 som vi ikke kan benytte da vi ikke sender børn under 11 år i hallen efter 20.
Så har de øvrige foreninger været så flinke at tildele os 3 timer som de ikke selv kunne bruge og som vi heller ikke kan bruge. Tak for det siger vi bare!

Som nævnt i vores indsigelse er vores hold rene årgange med mellem typisk 20-50 spillere og en halv hal kan vi ikke bruge med mindre vi snakker opbevaring i stedet for træning. Dette har vi også gjort de øvrige foreninger meget tydeligt opmærksomme på men det blev der heller ikke taget højde for.

Som nævnt indledningsvis mener MB halfordelingen er dybt uretfærdig  og vi må således hvis dette står til trone konkludere

1)       Man vælger at sende børn under 11 år ud af Måløv og de kan så træne i Ballerup

2)      Man vælger at voksne er prioriteret før børn under 11 år

MB har i vores indsigelse kommet med følgende forslag som vi stadig mener er et godt og fair forslag.

1)      MB tildeles tiderne i gammel hal fredag fra 16-20

2)      MBC deler Østerhøj hallen om fredagen med JBBK fra 16-20

3)      MIF får timen om mandagen fra 16-17 i ny hal hvilket virker naturligt da MIF har hallen fra 17-23 samme dag

4)      MB får timerne alene i gammel hal om mandagen fra 17-20

Som nævnt i vores indsigelse ønsker vi ikke at holde på vores ret eller lignende men vi ønsker blot en fair og rimelig fordeling da vi har mange børn vi skal tilgodese.

Konsekvensen kan være at vi må lukke for tilmeldinger i børnefodbold afdelingen da vi vælger træning frem for opbevaring hvilket er konsekvensen.

MB er altid åben for en god og positiv dialog og håber med denne mail at vi har fået jeres opmærksomhed.
Vi har valgt ikke at gå til administrationen da vi mener det løb er kørt desværre.

Vedhæftet: Halfordelingsudvalgets afgørelse, MBs indsigelse, bilag til MBs indsigelse,  timeberegning for halfordeling 2019/20 samt indsigelse fra de fire foreninger med bilag 1 og 2.

På vegne af Måløv Boldklub

Brian Rasmussen: Formand

Martni Grauballe: Næstformand

Nicoline Lynn: Administrativ leder.