Mindeord for Henrik Rahbek Pedersen

image Henrik som vi husker ham, altid med et smil på læben!
Brian Rasmussen og Casper Roland
19. juli 2023 kl. 21:14
Det er med stor sorg at vi har modtaget meddelelsen om, at klubbens revisor Henrik Rahbek Pedersen er gået bort efter kort tids sygdom

Mindeord for Henrik Rahbek Pedersen fra klubbens bestyrelse og fra årgang 2008.

En ildsjæl er alt for tidligt gået bort. For en ildsjæl det var lige præcis det Henrik var! Henrik var aldrig bange for at række hånden i vejret hvis der skulle løses en opgave. Man kunne også altid regne med et godt råd fra Henrik. Ikke bare et råd, men et godt råd! Henrik havde en særlig evne til at komme op i helikopteren, og gerne søge midten så alle kunne se sig selv i det der blev aftalt.

Henrik har haft flere kasketter på i vores fodboldklub.
- Med i trænerteamet omkring årgang 2008 – en stærk og bred årgang! Der er vist ingen tvivl om, at Henriks evner til at lytte og give gode råd har været en stærk lim i trænergruppen.
- En kort karriere på klubbens Oldboyshold
- Brugerrådsrepræsentant for MB
- Engageret deltager i arbejdsgruppen omkring udviklingsplanen for hele Måløv Idrætspark.
- Revisor for Måløv Boldklub

Symptomatisk for ovenstående er, at Henrik havde et brændende engagement – det var ikke nok at tale om at gøre noget, man måtte aktivt gøre noget!

Måløv Boldklub kunne godt lide Henrik, og Henrik kunne godt lide Måløv Boldklub!
Han har brugt så mange timer på, og omkring banerne.
Når der var Super Lørdage var Henrik en trofast tilskuer.
Her kunne passionen for fodbold og mennesker smelte sammen over en fadøl og en fodboldkamp.
Også her vil Henrik blive savnet!

Henrik har været en fantastisk ambassadør for Måløv Boldklub!

Æret være Henrik minde.

Til slut vil vi gerne viderebringe en besked fra Stine:
Det er svært at miste sin far.
Emil og Laura ønsker begge at blive behandlet som altid. De skal nok sige til hvis de vil tale om Henrik, så vær søde ikke at stoppe dem på gaden, eller hvor du nu mødet dem for at kondolere - det er svært nok at skulle håndtere deres egen sorg og de ønsker selv at bestemme hvor, med hvem og hvornår de vil tale om Henrik.

På bestyrelsens vegne
Brian Rasmussen & Nicoline Lynn

En sidste hilsen fra årgang 2008

Kære Henrik,

Vi har haft glæden og fornøjelsen af at have dig som en stor del af trænerteamet på vores 2008-drenge årgang gennem de sidste ca. 8 år. I den tid har du været med til at udvikle og modne en hel masse drenge til unge mænd og rigtig dygtige fodboldspillere. Det har været til træning flere gange om ugen, til utallige kampe, både ude og hjemme, og ikke mindst på vores ture til både Holland og Kerteminde samt trænerture og trænerkurser, hvor den ikke har fået for lidt på fodbold og social aktivitet.

Henrik, du er en ener. Der findes ingen som dig, og det er helt fantastisk den måde, du har grebet tingene og livet an på din helt egen måde, endda helt til det sidste. Du har altid skabt glæde og smil omkring dig, og vi har elsket at have dig som en del af holdet. Du har, udover din glæde for fodbolden, altid været garant for skøre kommentarer og indskud, kontroversielle (og fede) idéer, og du har altid haft evnerne til at se tingene på en anderledes måde. Du er også Måløv Boldklubs Mr. Selfie, og der var ikke en kamp der skulle evalueres, en fidusbamse der skulle uddeles eller en pokal der skulle overrækkes uden at det skulle dokumenteres med en Henrik-selfie sammen med drengene.

Du har altid været en ildsjæl inden for frivilligt arbejde og foreningsarbejde, hvilket både afspejler sig i dit engagement i Måløv Boldklub, men også i Brugerrådet for Måløv Idrætspark, hvor du kæmpede for idrætslivets interesser for brug af grusbanen og området omkring Måløv Boldklub generelt. Vi er imponerede over dine evner til altid at finde tid og overskud til andre mennesker, og selv i svære perioder har det ligget dig nær, at sørge for at alle har det godt.

Henrik, vores venskab sluttede alt for tidligt og brat, og der er ingen tvivl om, at vi trænere og drengene kommer til at savne dig. Du vil altid være i vores tanker.

Fra alle os på årgang 2008 ❤